"Društvene inovacije"
Autor: Gabrijela Mahmutović, 28. 11. 2012.
Dan akcije 2012. na temu "Društvene inovacije"
Rijeka, 7. studenoga 2012.
"Dan akcije 2012." središnji je događaj projekta "Mislim globalno, djelujem lokalno!" u kojemu je i ove godine, u organizaciji Grada Rijeke te udruga Delta i GONG, sudjelovalo 15 riječkih srednjih škola, odnosno više od 60 učenika.
Ovogodišnji, sedmi po redu Dan akcije provodi se na temu "Društvene inovacije". U prostoru gradske uprave učenici, uz pomoć trenera iz Udruge Delta te djelatnika riječke gradske uprave, osmišljavaju projekte na navedenu temu. Jedan od ciljeva ovoga projekta je pružanje mogućnosti mladim osobama da razviju sposobnosti za aktivno sudjelovanje u procesima donošenja odluka na lokalnoj razini.
Tijekom „Dana akcije" učenici i učenice podijeljene u šest malih grupa uz pomoć koordinatora, volontera i volonterki udruge Delte, osmišljavaju projektne prijedloge na zadanu temu i sami odabiru najbolji projekt jedne grupe učenika koji će biti proveden nakon „Dana akcije”. Društvene inovacije postaju sve zanimljiviji pristup pokušaju rješavanja društvenih problema i zadovoljavanja društvenih potreba.
"Ovo je najbolji način upoznavanja s načinom nastajanja projekta, od ideje do zatvaranja financijske konstrukcije, pa do lobiranja tijekom kojega nekoga morate uvjeriti da je upravo vaš projekt najbolji. To je proces s kojim ćete se susretati i u profesionalnom radu. Drago mi je da je tema ovogodišnjeg Dana akcije vrlo inspirativna, a to su društvene inovacije. To je ključni dio Strategije za Europsku uniju u razdoblju od 2013. do 2020. godine. Inovacije su posebno izdvojene kao strateška odrednica", kazao je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel pozdravljajući sudionice ovoga događaja, ističući da su im na raspolaganju zaposlenici, oprema i prostor gradske uprave.
Prvi zadatak u malim grupama usmjeren je na popisivanje različitih problema i potreba u zajednici odnosno društvu u okviru zadane teme te odabir i definiranje jednog problema ili jedne potrebe. Dobro opisan i obrazložen problem čije je postojanje i težina potkrijepljena dokazima i argumentima predstavlja osnovu za osmišljavanje različitih mogućih rješenja odnosno za dolazak do projektne ideje. U nastavku rada u malim grupama ideja se razrađuje u projektni prijedlog u kojem, uz problem, mora biti opisano i njegovo rješenje odnosno način kako će ono riješiti utvrđeni problem ili zadovoljiti potrebu te kako će projekt biti proveden (tko će u kojem vremenskom okviru provesti koje aktivnosti i na koji način) i kako će šira javnost saznati za taj projekt.
Prilikom odabira rješenja i razrade ideje u projektni prijedlog učenici se moraju voditi osnovnim kriterijima: korist od provedbe projekta imat će šira zajednica. Ideju je moguće testirati pilot projektom u zadanom vremenskom okviru i grupa raspolaže potrebnim informacijama, znanjima te dobivenim sredstvima grada Rijeke ( 4,000 kuna).
Šest grupa je, u velikom finalu, izložilo svoje zamisli o kojima su svi prisutni imali priliku raspravljati i iznositi prijedloge kako bi se pojedini projekt poboljšao , a na koncu je žiri, kao najbolji odabrao projekt koji predviđa kampanju za otvaranje srednjoškolske kantine u Rijeci.
Na kraju,vrijedno je spomenuti da su našu školu predstavljali učenici 3.e razreda : Viktor Blečić, Filip Herljević, Andrija Mišković i Marko Vujović.
Srednja škola za elektrotehniku i računalstvo
Zvonimirova 12, 51000 Rijeka
051/678-910
e-pošta:
ured@ss-elektrotehnicka-ri.skole.hr
OIB- 58289508253
ERSTE BANK - IBAN HR2324020061101057381
Klikom na fotografiju otvara se katalog naše školske knjižnice. Pretražite je li lektira dostupna, pronađite naslove za seminarske radove i sl.
Zatrebate li pomoć, pitajte knjižničarku!
Ovaj mjesec: 2659
Ovaj tjedan: 684
Danas: 144
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |