Prvi razredi posjetili Islamski centar u Rijeci
Autor: Gabrijela Mahmutović, 19. 12. 2016.
Proučavajući čovjeka kao religiozno biće na satovima vjeronauka smo se upoznali s drugim religioznim tradicijama i praksama. U današnjem svijetu gdje se sve ubrzano mijenja, ujedinjuje, u svijetu globalizacije i mi pripadnici različitih religioznih tradicija trebamo raditi na približavanju pa smo potaknuti takvim duhom odlučili posjetiti Islamski centar i upoznati se s tradicijom islama.
Susret među religijama nesumnjivo je jedno od najznačajnijih duhovnih događanja našeg vremena. Iz njega se rađa dvostruki dijalog: međureligijski i unutarreligijski dijalog. Dok je prvi oblik dijaloga usmjeren na međureligijsko upoznavanje, suradnju i razmjenu duhovnih iskustava među pripadnicima različitih religija, unutarreligijski dijalog odvija se u nutrini svakog pojednica dijaloški suočenog s oblicima i izrazima duhovnih iskustava različitim od svojih.
Dijaloški odnos prema kršćanima i sljedbenicima nekršćanskih religija nakon Drugog Vatikanskog sabora postaje način na koji katolička Crkva pastoralno djeluje i prema kršćanima i prema sljedbenicima nekršćanskih religija. Između drugog i trećeg zasjedanja Sabora Papa Pavo VI je izdao encikliku Ecclesiam suam odakle je misao o dijalogu za pluralni svijet i zajedničko doprinošenje općem dobru ušla u katoličku teologiju i pastoralno djelovanje. Papa je uvjeren da mi, kršćani, i sljedbenici drugih monoteističkih religija, štujemo istoga Boga, makar ga drugačije zvali te da „s poštovanjem priznajemo duhovna i materijalna dobra koja se u tim religijama nalaze…Spremni smo s njima braniti i promicati ideale vjerske slobode, bratstva među ljudima, prave kulture, društvene dobrotvornosti i društvenog reda.“ Također, u pobudnici „Verbum Domini“ br.118 jasno stoji: „Sinoda moli biskupske konferencije, gdje je prikladno i korisno, da promiču susrete uzajamnog upoznavanja između kršćana i muslimana radi promicanja vrjednota koje su potrebne društvu za miran i pozitivan suživot.“
Svaki dijalog, a posebice unutarreligijski, mijenja sugovornike, omogućujući im da svoju religiju kao i religiju drugih dožive dublje i istinitije sa što manje naslijeđenih predrasuda. Kršćanin kao nosilac Isusova pogleda na svijet i život i kao promicatelj kraljevstva Božjega, upravo je u pluralističkom svijetu navezan na Isusa iz Nazareta i na njegovu životnu opciju. Kako? Isus je bio čovjek za druge. Raspoloživi Bog za ugroženog i potrebitog čovjeka. Bližnjega. A definicija bližnjega nadilazi rodbinske i nacionalne veze, nadilazi okvire simpatije i crno-bijele tehnike.
Nadamo se da je i nas ovaj susret potaknuo da izazvani iskustvima drugih, osvijestimo i propitamo dubine vlastitog religioznog iskustva, te da uočavajući komplementarnost abrahamskih religija (ali i svog i tuđeg iskustva), i vlastitu religiju i religiju drugih, doživimo dublje i istinitije sa što manje naslijeđenih predrasuda.
Ivana Kamenar-Borčić, dipl.teol.
Srednja škola za elektrotehniku i računalstvo
Zvonimirova 12, 51000 Rijeka
051/678-910
e-pošta:
ured@ss-elektrotehnicka-ri.skole.hr
OIB- 58289508253
ERSTE BANK - IBAN HR2324020061101057381
Klikom na fotografiju otvara se katalog naše školske knjižnice. Pretražite je li lektira dostupna, pronađite naslove za seminarske radove i sl.
Zatrebate li pomoć, pitajte knjižničarku!
Ovaj mjesec: 2661
Ovaj tjedan: 686
Danas: 146
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |